При заходе на посадку по ILS на полосу 26, необходимо пролететь над заданными точками маршрута на заданных геометрических высотах вне зависимости от температурных условий. (Рис. J1). Например, на 21 морской миле от глиссадной антенны, воздушное судно должно быть на высоте 8919 футов от ВПП, или на истинной высоте 10,500 футов над средним уровнем моря.
Абсолютная высота перехода на Рис. J1 16,000 футов, что соответствует относительной высоте 14,419 футов.
На Рис. J2 представлены показатели приборной высоты, необходимые для поддержания истинной высоты в различных температурных условиях:
INSTRUMENT GUIDANCE SYSTEM (IGS) RWY 26 IGS Components
— MOT VORDME as initial approach fix (IAF).
— SIO VORDME for initial line-up.
— ILS (LOC/GS/DME) for final line-up and from ALETO to MAP LOC opening angle: 2°.
— GS PSN: 3.2 NM before LOC-Antenna.
Restrictions
LOC and GS may only be used in the following area: Angle of +/- 8° of approach axis and dist of 31 — 7.5 NM DME LOC during apch. Minimum angle 5°.
Procedure
Due to the limited usable area of the LOC, the initial line-up uses SIO. When inside the usable LOC area, establish on LOC.
IGS procedure may be flown as ILS procedure.
The published altitudes at D21.0 ISI, D17.0 ISI and D12.0 ISI are strictly to be observed.
After reaching DA(H) proceed to rwy maintaining visual ground contact. At DA(H) rwy is still 7 NM ahead and may not yet be in sight. During the visual part use LOC and GS as back-up to D6.0 ISI. Then’follow the highway until intercepting rwy 26 axis. Follow the PAPI for final descent segment (3.5°).
The altimeter error may be significant under conditions of extremely cold temperatures. For temperature deviation from ISA use the correction table to read the corrected altitude at the DME fixes.